შეფასების რუბრიკები

 მოსწავლეები  ფასდება შემდეგი კომპონენტების მიხედვით:

ა)საშინაო დავალება;
ბ) საკლასო დავალება;
გ) შემაჯამებელი დავალება
ა)   საშინაო დავალებები
ფასდება შემდეგი უნარ–ჩვევები:
·                     პრობლემის გააზრების;
·                     ინფორმაციის მოპოვებისა და ორგანიზების;
·                     თანამშრომლობის;
·                     პრობლემის გადაჭრის;
·                     შემოქმედებითობის;
·                     ისტორიული დროის გაგების;
·                     კვლევის;
·                     ისტორიულ– გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებისა და შექმნის;
უნარ–ჩვევები ფასდება შემდეგი  აქტივობებით:
·         ახსნილი ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით;
·         ნამუშევრის ორგანიზების ხარისხით;
·         ნამუშევრის ენობრივი გამართულობით;
·         ისტორიულ– გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებისა და შექმნის;

ბ) საკლასო დავალება;
ფასდება შემდეგი უნარ–ჩვევები:
·                     პრობლემის გააზრების;
·                     ინფორმაციის მოპოვებისა და ორგანიზების;
·                     თანამშრომლობის;
·       სივრცეში ორიენტაციის;
·                     ისტორიულ– გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებისა და შექმნის;
·                     საზოგადოებრივ  ცხოვრებიაში აქტიური მონაწილეობის;
უნარ–ჩვევები ფასდება შემდეგი  აქტივობებით:
·         ახსნილი ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით;
·         დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით;
·         პრეზენტაციით;
·         დროის ლიმიტის დაცვით;
·         დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
გ) შემაჯამებელი დავალება
ფასდება შემდეგი უნარ–ჩვევები:
·                     პრობლემის გააზრების;
·                     ინფორმაციის მოპოვებისა და ორგანიზების;
·                     თანამშრომლობის;
·       სივრცეში ორიენტაციის;
·                     ისტორიულ– გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებისა და შექმნის;
·                     საზოგადოებრივ  ცხოვრებიაში აქტიური მონაწილეობის;
უნარ–ჩვევები ფასდება შემდეგი  აქტივობებით:
·                     საკონტროლო სამუშაოთი;
·                     ტესტირებით;
·                     რეფერატით;
·                     ისტორიულ–გეოგრაფიული სასუალებების შექმნით;
·                     ნაშრომის პრეზენტაციით;

ისტორიული და გეოგრაფიული საშუალებების (რუკა, ცხრილი, გრაფიკი, დიაგრამა ) გამოყენება და შექმნა
ნიშნი
           1–4
           5–7
          8–10
კითხვა, წყაროზე მუშაობა  






გეოგრაფიული და ისტორიული საშუალებების გამოყენება






გეოგრაფიული და ისტორიული საშუალებების შექმნა





წყაროს მთავარი საკითხის (საკითხები) და ავტორის მიზნების განსაზღვრა
წაკითხული ინფორმაცია ერთ ან რამდნეიმე ელემენტისგან შედგება




უჭირს ადეკვატური მონაცემების შეგროვება ან მისი ინფორმაცია არასანდოა





სიმბოლოები ძირითადად უზუსტოდაა დატანილი და ინფორმაცია არ არის სანდო, არა აქვს სათური და ლეგენდა


არ ცდილობს განსაზღვროს წყაროს მთვარი საკითხი
ესაჭიროება მითითებები როგორ მოიპოვოს საჭირო ინფორმაცია, მოიპოვებული ინფორმაცია, არასრულია და ზოგჯერ უზუსტო


ერევა საშუალებების თემატური დანიშნულება, სრულად ვერ მოიპოვებს  და ამუშავებს ინფორმაციას 





ზოგი სიმბოლო არ არის სათნადო ადგილას დატანილი და ინფორმაცია არაზუსტია ან  არ არის სრული, ლეგენდა არაა სრული



ზოგადად, აღწერს ერთერთ საკითხს, რომელსაც ეხება წყარო
დამოკიდებულად და სრულიად მოიპოვებს ინფორმაციას





ასხვავებს სხვადასხვა ტიპის საშუალებებს თმატიკის მიხედვით და შეუძლია მათგან საჭირო ინფორმაციის მოპოვება. ინფორმაციის შედარება, რანჟირება და ინტერპრეტაცია ტექსტად ან სხვა საშუალებად  


ინფორმაცია დააქვს სათნადო ადგილას, სიმბოლოების სწორი გამოყენებით დააქვს სათური და ლეგენდის სხვა ელემენტები. დატანილი ინფორმაცია კარგად აღქმადია



განსაზღვრავს მთვარ საკითხს, ესმის ავტორის მიზნები, გამოაქვს  წყაროდან მეორადი ინფორმაცია


დისკუსიის რუბრიკს შეფასების ცხრილი
III დონე (8–10 ქულა)
II დონე (5–7 ქულა)
დონე (1–4 ქულა)
მოსმენა
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
 ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
საუბარი
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელებს
მეტყველება ძირითადად გასაგებია, უყურებს მსმენელებს
მეტყველება არა მკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
არავერბალური კომუნიკაცია
შეუძლია ადეკვატურად აღიქვას  და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით)

ხშირად შეუძლია დაამყაროს არა ვერბალური კონტაქტი

იშვიათდ იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციიების ფორმებს
მონაწილეობა
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს, კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის გარშემო
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თვის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
კოოპერაცია
თნამშრომლობს თნაკლასელებთნ, აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის  წესებს
ძირითადად თნამშრომლობს თნაკლასელებთან, ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
შვიათდ თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
პირობების არგუმენტირება
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია პაქტებით, არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადაო  პაქტები და ცნებები
მოსაზრება მოკლებულიალოგიკურ კავშირს საკითხთნ და არ არის გამყარებული ფაქტებით


პროექტის შეფასების განზოგადებული ცხრილი (რუბრიკა)
ელემენტარული 1 ქულა
მისაღები 2 ქულა
ოსტატური  3ქულა
1.     მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე პოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
2.     ორგანიზება
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს / მსმენელს
გააზრებულია თნმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ძოგი   გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ექტურობას
3.     შინაარსის კორეკტულობა
გვხვდება  ხშირი შეუსაბამობა, მცდარი ინფორმაცია, შეყავს შეცდომაში მკითხველი / მსმენელი
ძირითადად კორექტულია, ზოგიერთი შუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4.     ენობრივი გამართულობა
ემობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართული, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.     კვლევა
კვლევა არა ეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყარო არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული,  ანალიზი მისაღებია
კვლევა სწორად არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო (ავტორიტეტული კვლევები და მოპოვებული მასალები საველე კვლევიდან) და ანალიზი სიღრმისეულია
6.    თვალსაჩინოებები
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთნ შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
თვალსაჩნოებების კავშირი შინაარსთან არის, მაგრამ ერთპეროვანია, გამოიყენება მოძიებული და ჯგუფის  მიერ შექმნილი
მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი, აკურატიულად შესრულებული
7.     შემოქმედობითბა
მცირე შმოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
ძგჯერ ჩანს  ჯგუფის ორიგინალური აზრები და ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თვისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
8.     კავშირები საგნებთან
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგანში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
არის მოსაზრების  კავშირი ერთ ან ორ საგნიდან მიღებულ ცოდნასთნ
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნებიდან მიღებულ  ცოდნასთან, რაც მიუთითებს მრავალი მიმართულებით ჯგუფის კომპეტენტურობაზე
9.     დასკვნები
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი კვლევასთან და
ჩამოყალიბებული მკაფიოდ
10.                       პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არიუს მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩნოებები
ბუნდოვნად ჩმოყალიბებული პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩნოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
ნათლად ჩმოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება, აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იუენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას
                                               
ჯგუფური მუშაობის შეფასების ცხრილი
მოსწავლის სახელი, გვარი
1.
2.
3.
4.
5.
6.
ყველა ჯგუფის წევრს შეაქვს წვლილი დავალებისთვის თავის გართმევაში
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს და იცავენ რიგითობას
უცვლიან ერთმანეთს იდეებს  და ინფორმაციას
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირგვლივ მუშაობენ
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ (არცერთი არ წარმართავს დისკუსიას, აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობებია შექმნილი)
ჯგუფის წევრები საგნობრივად  მართებულად ართმევენ თავს დავალებას
ნაშრომის პრეზენტაციისას წარმოაჩენენ ნამუშევრების მთავარ იდებს
ართმევენ თავს კრიტიკულ შეკითხვებს
პრეზენტაციის დროს იცავენ დროის ლიმიტს  
საჭიროების შემთხვევაში ქმნიან და იყენებენ ისტორიულ–გეოგრაფიულ საშუალებებს
 ჯამი



შემაჯამებელი ნაშრომის შეფასების ცხრილი 1
შეფასება
        1–2
        3–5
        6–7
       8–10
1.    სათაური
ძალიან ზოგადია
მკაფიოდ არ პასუხობს თემას
კონკრეტულია
კონკრეტულია
2.    თეზისი*
არ არის ჩამოყალიბებული
არადამაჯერებელია
კარგადაა ჩამოყალიბებული
კარგადაა ჩამოყალიბებული
3.    შინაარსი
გაუმართავია
ფაქტები და მაგალითები არასაკმარისი რაოდენობითაა მოცემული
ფაქტები დეა მაგალითები კარგად ვერ ამყარებენ თეზისში ჩამოყალიბებულ იდეას
ფაქტები და მაგალითები კარგად ამყარებენ თეზისში ჩამოყალიბებულ იდეას
4.    დასკვნა
არ აქვს დასკვნა
დასკვნა არასრულია,  არის მხოლოდ თხრობა
დასკვნაში მხოლოდ გამეორებულია თეზისი
დასკვნაში შეჯამებულია თეზისი
5.    სამეცნიერო აპარატი**
არ აქვს
არ აქვს
გამართულია
გამართუილა
6.    ენობრივი გამართულობა
გაუმართავია
არის ენობრივი შეცდომები
გამართულია
გამართულია
·       * ნაშრომის ძირითადი იდეა (მოსწავლის მთავარი არგუმენტი ანუ საკითხისადმი თავისი პოზიცია), რომელიც ნაშრომის შსავალშივე უნდა იყოს აღნიშნული.
·       ** ამ შემთხვევაში სქოლიოები და ნაშრომის ბოლოს მოცემულიგამოყენებული ლიტერატურის სია.                     



ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა



მოსწავლის სახელი და გვარი-

კრიტერიუმები
ცუდად(1)
საშუალოდ(2)
კარგად(3)
ძალიან კარგად
ჯგუფის წევრები ისმენენ მასწავლებლის ინსტრუქციას და თავს ართმევენ მიცემულ დავალებას
იცავენ ჯგუფური მუშაობის წესებს
ჯგუფის წევრები ერთად მუშაობენ დასახული მიზნის მისაწევად
ჯგუფის წევრები თანაბრად ინაწილებენ ფუნქციებს
უსმენენ ერთმანეთის მოსაზრებებს
ჯგუფი ამზადებს პრეზენტაციას,სწორედ წარმოაჩენენ მთავარ საკითხს
პრეზენტაციისას იცავენ დროის ლიმიტს




საგაკვეთილო პროცესის შეფასების რუბრიკა



პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

მოსწავლის სახელი და გვარი-


კრიტერიუმები
ცუდად(1)
საშუალოდ(2)
კარგად(3)
საინტერესო შესავალი
დავალების შემოქმედებითად და საინტერესოდ წარმოდგენა

თემის გასაგებად წარმოდგენა(ლოგიკური ჯაჭვი)
გამართული საუბარი
აუდიტორიასთან კონტაქტი



ინფორმაციის ფლობის უნარი(ადექვატური კითხვა-პასუხი)
დროის ლიმიტის დაცვა
ჯამი









პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

 მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭებათ ნული ან ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი. მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.

მოსწავლის სახელი, გვარი
1.            
2.            
3.            
4.            
5.            
6.            
7.            
8.            
9.            
10.          
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)
1
კვლევების/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
1
შემოქმედებითი უნარი
1
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
0
თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
0
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
1
თვალსაჩინოებების გამოყენება
0
აუდიტორიასთან კონტაქტი
1
ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
1
დროის ლიმიტის დაცვა
0
ჯამი
6



პროექტის შეფასების განზოგადებული რუბრიკა

მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა

ელემენტარული
1 ქულა
მისაღები
2 ქულა
ოსტატური
3 ქულა
1.მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
2.ორგანიზება 
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს
გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
3.შინაარსის კორექტულობა
ხშირად გვხვდება  შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
ძირითადად კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4.ენობრივი გამართულობა
ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.კვლევა
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
კვლევა  არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო და ანალიზი სიღრმისეულია
6.თვალსაჩინოებები
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
7.შემოქმედებითობა
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
8.კავშირები საგნებთან
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
მოსაზრებები დაკავშირებულია  ერთ ან ორ საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით  კომპეტენტურობაზე
9.დასკვნები
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი მკაფიოდაა ჩამოყალიბებული  
10.პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
ბუნდოვნად  აყალიბებს  პროექტის არსს, იყენებს  თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება, აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას



რეფერატის შეფასების რუბრიკა

 მე-3 და მე-5 კრიტერიუმები ფასდება 0-2 ქულით, ხოლო ყველა დანარჩენი 0 ან 1 ქულით. მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.

მოსწავლის სახელი, გვარი
1.
1.მიზანი/თეზისი – კვლევის შედეგად გამოთქმული ძირითადი იდეა
1
2.რეფერატის ორგანიზება 
1
3.შინაარსის კორექტულობა, ფაქტობრივი საიმედოობა
2
4.ენობრივი გამართულობა
0
5.კვლევა
2
6.ილუსტრაციები/ თვალსაჩინოებები
1
7.შეთავაზებული მოსაზრების არგუმენტებითა და მაგალითებით გამყარება
1
8.დასკვნები
1
ჯამი
9



დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ექვსზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).
III დონე  (8-10 ქულა)
II დონე (5-7 ქულა)
I დონე (1-4 ქულა)
მოსმენა
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
საუბარი
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელებს
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელებს
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
არავერბალური კომუნიკაცია
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით)
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს
მონაწილეობა
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
ძირითადად გამოხატავს  ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის შესატყვისი
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
კოოპერაცია
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
მოსაზრების არგუმენტირება
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით




შეფასების რუბრიკები




    გაკვეთილში ჩართულობა




ქულები და კრიტერიუმები
9–10
7–8
4–5–6
1–2–3
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს  და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
ყოველთვის მონაწილეობს
ხშირად მონაწილეობს
იშვიათად  ან საერთოდ არ მონაწილეობს
გამართული და სწორი მეტყველება
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას


საზოგადოებრივ–მეცნიერებათა კათედრა


1 ქულა
მოსწავლე ესწრება გაკვეთილებს, მაგარამ არასდროს მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში.

2 ქულა
ნაწილობრივ ერთვება სასწავლო პროცესში, მაგრამ არ აქვს სასწავლო ნივთები

3 ქულა
ინდიფერენტულია, უინიციატივო. ფრაგმენტულად ერთვება სასწავლო პროცესში

4 ქულა
აქვს სუსტი თეორიული ცოდნა, არ ასრულებს დავალებებს

5 ქულა
სუსტი თეორიული ცოდნა, ასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებს

6 ქულა
აქვს თეორიული ცოდნა, აქვს ხარვეზები საშინაო და საკლასო დავალებებში, არ აქვს არგუმენტირების უნარი.


7 ქულა
აქვს თეორიული ცოდნა, მსჯელობს არგუმენტირებულად, ასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებს, მაგარამ არასისტემატიურად

8 ქულა
აქვს თეორიული ცოდნა, სისტემატიურად ასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებს, მსჯელობს არგუმენტირებულად, შეუძლია ინფორმაციის მოძიება, მაგრამ სუსტია განვლილი მასალის ანალიზში.

9 ქულა
აქვს თეორიული ცოდნა, ასრულებს სისტემატიურად საშინაო და საკლასო დავალებებს, აქვს არგუმენტირებულად მსჯელობის უნარი, ადგენს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს მოვლენებსა და ფაქტებს შორის. აქტიურად მონაწილეობს საკლასო დისკუსიებში და პროექტებში. აქვს ხარვეზები ორგანიზებულობის მხრივ

10 ქულა
აქვს თეორიული ცოდნა, ასრულებს სისტემატიურად საშინაო და საკლასო დავალებებს, აქვს არგუმენტირებულად მსჯელობის უნარი, ადგენს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს მოვლენებსა დაფაქტებს შორის, აქტიურად მონაწილეობს დისკუსიებში და პროექტებში, აქვს ურთიერთანამშრომლობის უნარი, მონაწილეობს სასკოლო ოლიმპიადებსა და პროექტებში. არ აქვს ხარვეზები ორგანიზებულობის მხრივ.




Комментариев нет:

Отправить комментарий